דבר ראש הישיבה

הרב גרשון

בס"ד

מה אני מחפש בישיבה התיכונית?

לכאורה, כולם מציגים אותו דבר: יראת שמיים, קשר אישי, הצלחה בלימודים, חיי פנימייה תוססים, הצלחה בבגרות, פעילות חברתית מגוונת, הכוונת הבוגרים לישיבות…

ראשית, נכון! אסור לזלזל בדברים הכל כך חשובים שכל הישיבות התיכוניות מציגים. זכינו בדור הגאולה, שהישיבות בהם מתחנכים בנינו הם מעולות, ומעניקות את החינוך הטוב ביותר שיכולים לתאר.

שנית, בכל זאת יש לכל ישיבה איזו שהיא ייחודיות שהיא קומה נוספת מעל כל הדברים המובנים מאליהם שהזכרנו ברשימה למעלה. ברובו המוחלט של הזמן, כולם עסקים בלמידה אינטנסיבית בשיחות אישיות ופעילות חברתית ועשייה למען הכלל. אולם, בכל ישיבה יש את הנקודות הייחודיות, משקיעים בהן זמן מועט, אולם הן משפיעות על כל האווירה.

אציין ארבע נקודות משמעותיות בישיבה התיכונית בשעלבים המשקפות את האווירה המיוחדת הקיימת בישיבה.

תחום התורני-

לימוד הגמרא מהווה נדבך מרכזי ומשמעותי בישיבה. כל יום לומדים גמרא עד הצהריים. אנו נותנים מענה לכל תלמיד, הן לתלמיד המעוניין בלימוד גמרא ברמה גבוהה לו אנו מאפשרים מגמה תורנית בה לומדים גמרא ברמה של ישיבה גבוהה, והן לתלמיד המתקשה, לו אנו נבנה תוכנית שתתמקד ביסודות. התלמידים מגיעים לבחינת הבגרות בגמרא מוכנים בצורה מרשימה דבר שניכר שנה אחרי שנה בממוצע הגבוהה בבחינת הבגרות, כמו כן כמעט מאה אחוזים מהבוגרים ממשיכים לאחר סיום שנות התיכון בישיבות.

תחום החברתי-

הישיבה מעלה על נס את עניין ההכלה והנתינה לאחר. רוב התלמידים מדריכים בתנועות נוער תוך כדי הישיבה, ערך ההתנדבות, הן בישיבה והן מחוצה לה, משמעותי וחשוב בתהליך החינוכי. המקומות בהם הישיבה מתנדבת אומרים שוב ושוב, הבחורים משעלבים הם הטובים ביותר וכיף לעבוד איתם. אווירת נעימות מתחילה מקשר מצויין בין התלמידים לבין עצמם  ובין אנשי הצוות לתלמידים.

תחום הלימודי-

אחוזי הבגרות שלנו עוברים את ה90 אחוז. זה לא מובן מאליו להוביל כל שנה יותר ממאה בחורים להצלחה בבחינות הבגרות. ב"ה הרבה מהתלמידים מלאים רצון להצליח ומוציאים תעודות בגרות מרשימות. מנגד, חלק מהתלמידים נשברים, מאבדים אמון בעצמם, מתייאשים… כאן מגיע המקום של צוות הישיבה להאמין בתלמיד יותר ממה שהוא מאמין בעצמו. תגבורים חיזוקים ומעקב צמוד של כל הצוות עושה את העבודה בגדול!

קשר אישי-

הרמי"ם הם החוליה החשובה ביותר בתהליך החינוכי של התלמידים. הרמים שלנו גרים ביישוב, הם לא עוזבים את הישיבה אף פעם. ברוב השנים הר"ם מחנך את כיתתו שנתיים דבר שמחזק את הקשר בינו ובין התלמידים. ב"ה ההשפעה של הרמים על התלמידים אינה מוגבלת להצלחה בגמרא, היא משפיעה על כל תחומי החיים.

הרב גרשון שחור